Asteroidul Spooky va trece pe langa Pamant de Halloween

Un asteroid descoperit recent avand dimensiuni mai mari decat cele ale unui zgârie-nori va trece pe langa Pământ chiar de Halloween.

Spooky va trece la 500 mii de kilometric de Pamant

Asteroidul, numit oficial 2015 TB145, a fost descoperit doar recent pe 10 octombrie 2015, și este de așteptat să atinga la punctul cel mai apropiat de Pământ, la sfârșitul lunii.

Unii mai superstitiosi i-au gasit si o porecla pe masura: „Spooky” (infricosator) datorită faptului că trecerea sa cea mai apropiată de Terra are loc de Halloween.

Din fericire, asteroidul va fi rata o coliziune cu planeta noastra, insa va face în continuare o vizita „incomoda” dand tarcoale de la aproape de 500,000 de kilometri distanta.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, distanța medie de la Pământ la Lună este 384,000 de kilometri.

Această trecere pe lângă Terra a asteroidului 2015 TB145, este ultima a unui corp cosmic de aceste dimensiuni până în 2027. Diametrul lui „Spooky” este estimat între 290 și 650 de metri