ANALIZA: A8 vs. A13. De ce Iasi-Targu Mures este mai importanta decat Bacau-Brasov!

Deci sa lasam sentimentalismele si sa vorbim pe date si cifre, asa cum spune Catalin Urtoi, co-fondator al unui ONG din domeniul infrastructurii.

Avantajaje si dezavantaje: A8 vs A13

De ce este autostrada A8 mai relevanta decat A13? Raspunsul la aceasta intrebare controversata, isi gaseste sprijinul in cel putin 7 motive pe care le vedeti expuse mai jos.

Conform pozitionarii pe harta si distantelor, iata cum se poate ajunge din orasele principale ale Moldovei la 1) A8 – inelul nodal Pascani si 2) A13 – inelul nodal Bacau:

1) Distantele fata de A8:
Botosani – Pascani – 73 Km
Suceava – Pascani – 74 km
Iasi – Pascani – 73 km
Piatra Neamt – Pascani – 62 km
Bacau – Pascani – 84 km
Vaslui – Pascani – 153 km
Galati – Pascani – 268 km
Focsani – Pascani – 168 km

2) Distantele fata de A13:
Botosani – Bacau – 148 km
Suceava – Bacau – 160 km
Iasi – Bacau – 128 km
Piatra Neamt – Bacau – 61 km
Galati – Bacau – 184 km
Vaslui – Bacau – 130 km
Focsani – Bacau – 100 km
Bacau – 0 km

Concluzii:
1. In timp ce fata de conexiunea A8 avem 5 localitati din 8 aflate la mai putin de 100 km, pentru conexiunea la A13 avem doar 2 localitati din 8. Asta ne spune ca A8 este pozitionata la mijlocul regiunii Moldova fata de orasele principale.

2. Din cele 8 judete din regiunea Moldova, in acest moment cel mai mare trafic cu flux de autostrada este pe segmentul Iasi – Tg.Frumos ( judetul Iasi)

3. Din cele 8 judete care detin firme de transport cele mai multe se regasesc in zona de nord-est a regiunii: Suceava, Botosani,Neamt si Iasi, adica exact judetele care vor deservi fluxul principal de transport comercial pe viitoarea A8 conform statisticilor, la care se adauga si judetul Bacau si Vaslui.

4. O alta concluzie ar fi ca in timp ce la Tg. Mures, regiunea Moldova este practic conectata direct la A3 prin A8, pe relatia Bacau – Brasov/A13 orice transportator mai are de parcurs o distanta de aproximativ 180 km pana la Tg.Mures pentru a se conecta la A3 cu iesire la Bors, sau 140 km pentru a se conecta la A1 cu iesire la Nadlac.Ce credeti ca vor face in aceasta situatie cei din Suceava si Botosani?!

5. In timp ce A3, adica Tg.Mures – Bors este in executie, segmentele Brasov – Sibiu si Brasov – Tg.Mures sunt in faza incipienta de studii de prefezabilitate.

6. A8 este un proiect matur in acest moment in relatia cu Comisia Europeana si poate fi finantat din fonduri europene incepand cu 2021, pentru executie.

7. A8 are inclusiv studii avansate de mediu, pe segmentul Ditrau – Tg.Mures fiind chiar in stadiul final.

Sursa: Catalin Urtoi / Facebook

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.