Observatorul ISON-NM descopera asteroidul 2013 TB80 ce se apropie de Terra

Un asteroid avand o cincime din dimensiunea obiectului ceresc despre care se crede ca a ucis dinozaurii, a fost descoperit de către un observator rusesc din New Mexico

2013 TB80 Asteroid

Observatorul rusesc ISON-NM a descoperit un nou asteroid: 2013 TB80 (Credit: realitatea.net)

Asteroidul este denumit 2013 TB80 si a fost pentru prima data detectat miercuri de catre observatorul rusesc ISON-NM. Descoperirea a fost ulterior confirmata de catre astronomii americani si japonezi, conform unei declaratii online facuta de Uniunea astronomica Internationala.

Asteroidul, considerat a fi pe pozitia 704 dintre asteroizii cu o traiectorie ce se apropie de orbita Pamantului, nu prezintă un pericol de impact cu planeta noastra, a declarat șeful Observatorului care a făcut descoperirea.

„Este un asteroid mare, dar nu prezintă pericol pentru noi,” a spus vineri Leonid Elenin, un astronom amator care locuieste in regiunea Moscovei. Leonid Elenin, 32 ani, este cunoscut pentru descoperirea cometei C/2010 X1 (ce-i poata numele) pe 10 decembrie 2010. De asemenea, el a mai gasit o cometa, botezata P/2011 NO1, pe 7 iulie 2011.

Corpurile ceresti amenintatoare pentru Pamant sunt definite ca fiind cele care se apropie de Soare la o distata comparativa cu cea dintre Soare si Pamant, ceea ce înseamna ca au o sansa de coliziune cu planeta noastra.

Asteroids B747

Comparatie aproximativa intre dimensiunile diversilor asteroizi si un Boeing 747 Superjumbo (Wikimedia)

NASA estimeaza ca omenirea a detectat pana acum de 93 la suta dintre asteroizii din apropierea Pamantului si a caror dimensiune este de peste un kilometru in diametru. Nici unul dintre acesti asteroizi nu este pe o traiectorie de coliziune cu Pământul in viitorul apropiat.

Despre obiectul ceresc descoperita miercuri, se crede ca este intre 6 si 18 ori mai mare decat cel care s-a prabusit in 1908 in apropierea raului Tunguska din Rusia si a carui impact este considerat cel mai puternic din istorie.

Estimarile privind dimensiunile noului asteroid ar putea fi reviziute consistent dupa ce astronomii ii vor putea defini compozitia.

Totusi o posibila amenintare in viitorul apropiat o prezinta asteroidul 2013 TV135 care a fost descoperit weekend-ul trecut si prezentat astazi (17 octombrie). 2013 TV135 are a anumita probabilitate de impact cu Terra in 2032, deci in mai putin de 20 de ani.
Sursa: RiaNovosti