Avion Germanwings aterizeaza urgent la Stuttgart cu un singur motor in functiune

Un avion de pasageri Germanwings ce efectua un zbor intre Köln si Veneția, a fost nevoit sa aterizeze de urgenta la Stuttgart din cauza unei posibile „pierderi de ulei”, a spus compania aeriană.

Avionu, un Airbus A319 ce avea 123 de pasageri și cinci membri ai echipajului la bord, a decolat sambata dimineata de la Köln (Germania) și se îndrepta spre Veneția (Italia).

Germanwings A319

Germanwings A319 (foto: wikimedia)

Germanwings afirmă că după constatarea problemei, căpitanul a decis să opreasca motorul afectat si sa aterizeze la Stuttgart folosind doar al doilea motor.

Aterizarea a fost făcută în condiții de siguranță. Aeronava este în prezent verificată de către echipele tehnice, iar pasageri vor continua călătoria cu un alt avion.

Germanwings s-a confruntat un alt incident de alta natura vineri, când una dintre aeronavele sale ce opera un zbor de la Hanovra (Germania) la Roma (Italia), a fost forțata să aterizeze în Veneția pentru că doua persoane la bord se simțau rău.

Avionul a aterizat pe aeroportul Marco Polo din Veneția deoarece un pasager și un însoțitor de zbor au avut nevoie de îngrijiri medicale necesare din cauza unei „stari acute de rău”, a declarat un purtator de cuvant al companiei.

Aceste incidente aviatice survin la mai puțin de două săptămâni după ce o aeronava Airbus A320 a celor de la Germanwings ce zbura de la Barcelona (Spania) la Dusseldorf (Germania), a fost prăbușita de catre un pilot sinucigas în Alpii francezi, omorând toate 150 de persoane la bord.

Anchetatorii ajuns la concluzia că avionul a fost în mod deliberat zdrobit de un munte de catre copilotul Andreas LUBITZ, care l-a blocat pe căpitan in afara cabinei de pilotaj în timp ce el schimba comenzile de zbor.

Datele obtinute de la cea de-a doua cutie neagră ce a fost gasita recent, au arătat că LUBITZ, în vârstă de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendentă și în același timp a crescut viteza avionului.
Credit foto: Mulag [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.